طراحی وب سایت چیست؟
نوشته شده توسط : saeed

با رشد روز افزون استفاده از اینترنت و جامعه مجازی می توان گفت که اینترنت یکی از اعضای خانواده برای کاربران شده است ولی برای بهره مند شدن از فواید این جامعه مجازی نیاز به تولید وب سایت به واسطه فرم درخواست ثبت سفارش طراحی وب سایت و توسط شرکت طراحی سایت معتبر مانند ویستا است. طراحی فرایند جمع آوری ایده ها و تنظیم زیبایی شناسی و اجرای آنهاست که با هدایت اصول خاصی برای یک هدف خاص انجام می شود. طراحی وب یک فرآیند مشابه با هدف ارائه مطالب در صفحات وب الکترونیکی است که کاربران نهایی می توانند با کمک یک مرورگر وب از طریق اینترنت به آن دسترسی پیدا کنند.

 

تعریف وب سایت

وب سایت مکانی از اینترنت است که صفحه یا تعدادی از صفحات را در خود برای هدفی خاص نگهداری می کند ، در واقع این مکان مجموعه ای از صفحات است که برای هدفی خاص ایجاد شده اند.

 

طراحی وب سایت

به روال برنامه ریزی برای ایجاد یک سایت در فضای مجازی اینترنت که با ساختار کلی و جزئی ارائه می شود طراحی وب سایت گویند. این برنامه ریزی بر روی تمامی تصاویر ،متون ، فایل های صوتی و تصویری و المانهای خاص که برنامه نویسی شده اند اعمال می شود تا در نهایت تمام اینها بر روی صفحه ای که قابل روئیت در مرورگر باشد اعمال می شود و در فرمت بندی خاصی در طراحی وب سایت بر روی آن صفحه قرار می گیرند.

برای اینکه این صفحات قابل مشاهده در بیشتر مرورگرها باشد طراحی سایت را افراد طراح و برنامه نویسان از زبان های نشانه ای برای ایجاد یک ساختار اکثرا از زبان html (که امروزه html5 قدرت بالایی را به این زبان برنامه نویسی ارائه کرده است) و هم چنین برای نمایش بهتر بعد از طراحی وب سایت از زبان css (که زبان css3 در حال حاضر قدرت آن را افزایش داده است به طوری که می توان بدون نرم افزارهای گرافیکی نیز به طراحی وب سایت پرداخت ) استفاده می کنند . برای طراحی وب سایت از زبان های برنامه نویسی دیگر نظیر java، پی اچ پی ، asp.net ، پرل و … نیز می توان استفاده کرد.




:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: